ראשי » אוכל » אוכל בריא: הידעתם? נפש בריאה עם אוכל בריא – זה הסוד הגדול

אוכל בריא: הידעתם? נפש בריאה עם אוכל בריא – זה הסוד הגדול

איזון בין גוף לנפש הוא אחד האתגרים הכי גדולים של אנשים בכל רחבי העולם. אוכל בריא הוא לפעמים טיפול נפשי מהזן הטוב והטבעי ביותר. זאת בוודאי אם אתם נמצאים בתקופה שבה הגוף חלש והקשיים רק הולכים וגדלים. ולכן, ההמלצה הראשונה של רופאים ואנשי מקצוע רבים: צרו תפריט מאוזן ובריא, בדרך ליצירת איזון רגשי ונפשי.

טיפול נפשי הוא כלי בדרך למטרה

כמעט כל אחד ואחת מאיתנו יכולים למצוא את עצמם מתמודדים עם אירועים שבהם הנפש מותשת. כמו כן, נפש מפוחדת או לא יציבה. זה קורה, אנחנו אנשים ויש לנו רגשות וזה לגמרי טבעי. הפתרון הראשוני של רבים מאיתנו, יהיה לפנות לעזרתם של אנשי מקצוע בנושא בריאות הנפש. זאת כמובן על מנת לקבל ליווי נפשי בעת משבר. למרות שמדובר על טיפול חיוני וחשוב. אתם עדיין צריכים לזכור שמדובר על טיפול עם הגבלת יכולת מאוד משמעותית. זאת אומרת, שלפעמים אתם תגיעו למצב של מיצוי השלב הטיפולי. זאת כאשר הגוף עדיין לא נמצא בשיאו ויש לכם עוד צורך לעבוד על המצב הבריאותי הכללי שלכם. בסיטואציה הזאת, נכנסת מערכת היחסים שבין אוכל בריא לנפש בריאה. כאן נמצא המקום שלכם לשפר את מצבכם הבריאותי לאין שיעור.

רוצים לקבל ייעוץ חינם על אוכל בריא ותזונה נכונה? השאירו פרטים

אוכל בריא מלווה אותנו לאורך כל החיים

שינויים קטנים בתזונה, כמו הפחתה של כמויות המלח והסוכרים. התנהגות אכילה בריאה או שתיית מים בכמות מספקת, הם שינויים שנראים לנו מאוד טריוויאליים ואפילו שוליים. אבל, מחקרים רבים הוכיחו כי דווקא השינויים הקטנים ביותר בהרגלי התזונה. הם אלו אשר מאפשרים לגוף להחלים ממצבים נפשיים מורכבים. אלו מאפשרים לגוף לצבור כוחות ולחזור לשגרת התפקוד הרגילה. גם האופן שבו אתם פורסים את הארוחות. ארוחות לאורך היממה, בדגש על שעות הלילה, הוא חשוב. ככל ואתם רוצים ליצור שנת לילה רציפה. מומלץ לכם לצרוך ארוחות קטנות לאורך כל שעות היממה. כך תצרו לעצמכם הרגלים בריאים לקראת שעות השינה.

התאמת התפריט הנכון לכם, היא משימה למקצוענים

במידה ואתם מעוניינים לבנות תפריט שמתאים למצב הנפשי הנוכחי שלכם. תפריט שיוכל לעזור לכם להתמודד עם משברים בהווה ובעתיד. אתם צריכים לעשות את זה עם איש מקצוע. בדיוק כמו שאתם פונים לפסיכולוג בעת משבר נפשי, כך צריך לפנות לרופא המשפחה או לדיאטנית. זאת על מנת לקבל תפריט מתאים לגוף שלכם ולצרכים התזונתיים שלו. כמובן שלאורך השנים צריך לבצע התאמה של התפריט, בגלל שהמצב הגופני שלכם משתנה, אבל, באופן כללי חשוב לעבוד בצורה מסודרת ויציבה. זאת בכדי לשמור על תזונה איכותית לאורך השנים ועל הגוף שלכם.

גיוונים קטנים בשגרת האוכל, בהתאם לתקופה

כמובן הרגלי תזונה קבועים יכולים להיות מאתגרים במיוחד. הרי כולנו רוצים קצת לשבור שגרה, ליהנות מגלידה טובה או המבורגר עם חברים, בלי להרגיש שאנחנו פוגעים בהתקדמות של הגוף שלנו. האיזון שבין ארוחות בריאות לבין פינוקים קטנים לאורך השבוע הוא הכריח חשוב ביצירת אורח חיים בריא. אל תמנעו מעצמכם את ההנאות הקטנות של החיים, אבל תמצאו את הדרך לשלב אותם בצורה שלא פוגעת בבריאות שלכם ולא מוציאה אתכם מהאיזון. רק כך, אתם תהיו חזקים ואיתנים מספיק, על מנת להתמודד עם משברים אישיים ורגשיים, אבל גם לתת לגוף שלכם את התמיכה התזונתית שהוא צריך באופן קבוע.